September 29, 2013

Almaty Kazakistan (Almata)

Kazakistan'da iş almamız nedeniyle temmuz ayından beri 8 kere Almata ve Astana'ya gidip geldim. Tabiri caizse 5.5 saatlik yolu su yoluna çevirdim. Her nekadar 5.5 saat olarak gözükse de yaz mevsimi olmasından ve rüzgarlandan dolayı THY 4.5 saatte gidiyor. Ancak işlerin yoğundan dolayı, O firmayla, bu firmayla görüş, atla Kieve git vs derken bir türlü vakit bulup da  Almata'yı gezmeye
fırsat bulamamıştım. Bu sefer gelişimde de pazar tatilini bari değerlendireyim diyerek sonunda Almata'yı kısmen de gezebildim.

Daha önce insanlardan duyduğum Chimbulak kayak merkezinin olduğu Medeo gitmeye karar verdik.


Kaldığımız Rixos Almaty Otelinden yaklaşık 17km uzaklıkdaki Medo'ya arabayla gittik. Daha sonra teleferiğe binerek Dağa çıktık... Benim için çok etkileyici bir tecrübeydi açıkçası. Daha önce bindiğim teleferikler ufakdı. İlk defa bukadar yukardan ve bu kadar tepeye çıktım. İnsan çıkarken tırsmıyor değil, hatta itiraf etmek gerekirse ilk bindiğimde yukarki tepe kadar diye düşünmüştüm. bu kadar uzun olduğunu ve yüksek olduğunu bilsem sağolsun bizi gezdiren arkadalaşların isterseniz arabayla çıkalım teklifini memnuniyetle kabul ederdim.



Teleferiğin başladığı nokta ile yukardaki nokta arası yaklasık 4.5 km. Ve iki nokta arasındaki yükseklik farkı da 650 metreymiş. Ama yer yer vadilerden geçtiği için sanırım teleferiğin yerden yüksekliği 300-400 metreyi buluyordu. Teleferik 21 ayakdan oluşuyormuş. (bizzat saydım). Türk firmasi Baytur İnşaatın yaptığını, sonra yarım bırakıldığı için Kazak şirketlerin bitirdiğini söyledikleri Teleferiğin 21 ayağından sadece 4 tanesine karadan ulaşım varmiş. Diğer 17 ayağa ulaşım olmadığından bütün işlemleri (beton dökümü, çelik işleri vs) Helikopter ile ulaşılarak,  inşaatı tamamlanmış. Birde orada öğrendiğim bir bilgide 8. ve 9. ayaklar arası açıklık 470 metreymış, Bu açıklıkda şimdiye kadarki geçilmiş en uzun açıklıkmış. Zaten ordan geçerken teleferiğin yavaşlamasından ve titremeden hissedilmiyor değildi. Aşağıdaki resimlerde görüleceği üzere, teleferiğin gölgesi nokta gibi gözüküyor.

Gerçekden etkileyici, korkutucu bir deneyimdi. Yükseklik korkusu olanlara tavsiye etmiyorum. Teleferikle yukarı çıkarken bazı ağaçların yerlerinden sökülmüş olduğunu gördüm, meğer Almata'da deprem bölgesiymiş, 2 sene önce depremden ve ardından çıkan fırtınadan sonra ağaçlar köklerinden devrilmişler, karayoluyla ulaşılan bölgelerdeki ağaçlar toplanmış ama ulaşım olmayan yerlerde ne yazıkki toplayamamişlar.

Tam sonbahar olması sebebiyle dağdan gelen sular azdı ama yazbaşında
çağlayan şeklinde akıyormuş.Bu kadar bilgi yeter :)

Yaklaşık 25 dakikalık teleferik yolculuğu sonunda Chimbulak Kayak merkezine çıktık. Yukarda 3-4 tane restoma ve kafe var, kahvelerimizi içerken, aşağı nasıl ineceğimizi düşünmekten kendimi alamadım ne yazikki. Tabiki dönüşte vücut daha fazla adrenalin salgıladı.






No comments:

Post a Comment