July 19, 2016

Akamete Uğrayan Darbe



Ucaga bindigimde Hostes gulumsedi. Nezaketen How are you dedi; bende fine dedim. Yani nasilsiniz dedi; bende iyiyim dedim.

Sonra dusundum, gercekden iyimiydim, iyi olan ne var ki ben iyi olacakdim. Aslinda hic iyi degildim, iyiymis gibi yapiyordum; gunluk hayatta yaptigimiz gibi misli misli. Yapiyormus gibi, dinliyormus gibi... Iyi olmayi bile iyiymis gibi yaptim.


15 Temmuzda Darbe yapilmaya calisildi ama Akamete ugradi. 
Genelkurmay Baskan vekili bu cumleyi soylemisti. Akamete ugradi, yani basarisiz oldu. Aslinda bu kelimeyi ilk bizde calisan Nazif Bey'den duymustum, solcilar hep devrim yapmaya calisirlar ama bu dusunceleri hep akamete ugrar demisti.

Darbe yapilmaya basladiginda ben ucakdaydim yine, okadar uykusuz okadar yorgundum ki; ucakdan indikden sonra da arabada da uyumusum, odama girip hemen yattim. Hic birseyden haberim olmadi. 

Sabah uyandigimda, telefonumda esimden, birkac arkadasdan cagrilar ve mesajlar vardi, darbe yapilmisti ve daha darbenin basarili olup olmadigi belli bile degildi. Tum gun kendime kizdim, nasil uyuyabilirdim boyle bir gunde, uyumasamda yapacak birseyim yoktu, en az 4500 km uzakdaydim ailemden, sevdiklerimden. Sabah karar versem en iyi ihtimalle ertesi gun orda olacakdim; belkide eve varmam karisiklikdan dolayi 2 gunu bulacakdi. Tum bunlara ragmen kendime kizdim, bir daha kizdim bir daha kizdim.

Haberleri seyrederken darbe girisiminin AKAMETE ugradigini ogrenince rahatladim, evet eskisi kadar korkulacak bir sey yoktu. 

Aksam Sokaklarda, meydanlarda demokrasi nobetine davet ediyordu hukumet, halkda darbeye karsi oldugu icin bu nobete katiliyordu. Darbeye karsi gelmek AKP Liyim anlamina gelmiyordu, vatanini seven, huzur ve guven icinde ozgurce yasamak isteyen herkes darbeye karsi olmalidir.

Aksam haberlerde halk olarak demokrasiye sahip cikisimizi seyrettim yine 3000 km uzakda, iste yine o sikinti coktu uzerime...

Vurde vuralim, ol de olelim nidalariyla halk bagiriyordu. Cemaat gitmisti yerine tarikatlar gelmisti. Nobet degisimi sira degisimi vardi sanki.

Gordum ki darbeye karsi olup demokrasiye sahip cikacagiz diye dusunurken, aradan baska duzenlerin gelmeye basladigini gordum... Insallah yanlis goruyorumdur, insallah aldaniyorumdur...Simdi nasil iyi olabilirim? 

Aslinda korkak degilim, kendim icin degil  ama bana umut baglamislar icin cok korkagim ve caresiz hissediyorum.


Almaty/Kazakhstan

No comments:

Post a Comment