March 13, 2014

IMF'e bende 4 milyar dolar borç vereceğim...

Geçen gün eve gelirken bilboardların birinde gördüm;
Daima Millet, Daima Hizmet...Bir zamanlar kapısını aşındırdığımız IMF'e artık Borç veriyoruz.

Aman allahım tüylerim diken diken doldu. Neymişiz biz. Gururlandım, okadar gururlandım ki, arabayı vuruyordum :)  Süper etkileyi bir slogan. Biraz gerizekalıysan inanır sevinirsin. Allah korusun araba kullanıyorsan kaza yaparsın :)

Bende hemen IMF'e email attım, birader listeye beni de yazın bende size 4 milyar borç vereceğim dedim. Eyvallah dediler IMF yetkilileri, deftere yazdık, thank you deyip cevap verdiler.

İşte benim emailim'deki taahüttümle, Türkiye'nin taahhütü arasında bir fark yok. Nasıl mı?

Olası bir küresel krizde, kendisine üye olan ülkelerin mali yardıma ihtiyacı olursa diyerek, IMF bir kaynak havuz oluşturuyor. Bu havuz hesap içinde üyelerine belli dönemlerde Olurda bir kriz olursa sen bana nekadar kaynak ayırırırsın diye soruyor. Sorduğu ülkeler söylüyorlar; mesela Japonya ben 60 milyar dolar veririm, Fransa 42 milyar dolar veririm demiş. Hatta avrupa daki mali  krizin merkezin deki İtalya 31 milyar dolar, yine krizdeki İspanya 20 milyar dolar demiş... Biz nekadar demişiz ; 5milyar dolar... IMF'e borcun olsa da hersene taahhüt veriyorsun, olmasa da.

Yani borç falan yok taahhüt var. 450-500 milyar dolarlık taahhütün içinde bizim ettiğimiz taahhüt bunun %1'i...

İyi uykular türkiye diye boşa demiyorlar :)


No comments:

Post a Comment