August 29, 2013

Ayşe Kulin - Gizli Anların Yolcusu

Ayşe Kulin - Gizli Anların Yolcusu



Ayşe Kulin'in romanlarından 2.cisini de bugün itibariyle bitirmiş olmanın gururunu yaşıyorum :) Geçen hafta perşembe günü Almaty'dan Bodrum'a gelir gelmez ev okumaya başlamış, Pazar - Salı arası dolu dolu yapmış olduğumuz tekne turu dolayısıyla okumaya ara vermiştim. Bugün öğlen itibariyle de bitirdim. Daha önce Ayşe Kulin'in Dönüş Kitabını bitirmiştim, oda bunun gibi bir çırpı da olmuştu. Şimdi Bloğumda o kitapla ilgili yazmış olduğum yorumlara tekrar bir göz attım aynen söyle demişim;


Onceki kitaplarini okumadim ama, bu kiitabi okurken internetten yaptigim arastirma'da Ayse Kulin'in "Gizli Anlarin Yolcusu" ve "Bora'nin Kitabi" kitaplarinin devamiymis. Madem devamiymis, bunu okudukdan sonra digerlerini okumaya gerek var mi bilmiyorum :)))

Doğru da söylemişim:) son kitapdan başladığım için romanın 100.üncü sayfalarında başlayan ve insanı şaşırtan Roman kahramanı İlhami'nin yanında çalışan bir erkek ile eşcinsel ilişkisi hiç de süpriz olmadı benim için. Hernekadar okumaya gerek yokmuş desemde br çırpıda bitirmem den romanın sürükleyici ve akıcı olduğu bir gerçek... Dönüş Romanında Kız çocuk Derya ve Anne Eda'nın ağzından yazılmıştı, bu romanda ise Baba İlhami' nin ağzından yazılmış. Serinin ikinci romanı olan Bora'nın kitabı ise Bora'nın ağzından yazılmış. Şu an eşim Gözde okuyor. O bitirince onu da bir okuyacağım. Heralde 4. kitap da İlhami'nin ortağı olan Handan'ın ağzından yazılır...


Öyle kitap eleştirmeni falanda değilim ama kurgu biraz zayıf geldi. Yine sosyologda değilim okuduğum, araştırdığım kadar biliyorum. 
-40 küsür yaşında bir adam bir gecede eşcinsel oluyor.
-Romanın diğer kahramanı genç adam Bora küçükken tecavüze uğruyor eşcincel oluyor. Ayşe Kulin'in ifadesi işe o yolun yolcusu oluyor.  Hani eşcinsellik doğuşdan gelen, insanın ruhunda olan bir şeydi. Kitapda çözemedim:) Kitaba göre doyumsuzlukdan olan birşey de olabilir, başınıza gelen bir olaydan dolayı da olabilir mesajı veriyor. Ne diyelim o zaman allah korusun bizi, allah şaşırtmasın :)

Romanın bir güzel yanı da, Cemaat, para, çıkarcılık, dindarlık vs gibi günümüzdeki toplumsal ve siyasi gelişmelerden de bahsedilmiş.

Bu kitabında sonuda Dönüş romanı gibi hazin bitiyor. Bu kadar olumsuz yorumuma rağmen okunası bir kitap.

NOT: Kitabın kapağına daha önce dikkat etmemiştim, kadının boynundaki renkli eşarpın/fuların bir hikayesi var. Diğer bir detayda kitap isimin baş harflerinde...


No comments:

Post a Comment