December 07, 2013

Türkiye Ekonomisi ne durumda

Son zamanlarda başta Başbakanımız, tabi buna istinaden de hükümete yakın basın organlarında Türkiye ekonomisinin ne kadar iyi durumda olduğuna dair çok güzel açıklamalar yapıyorlar…Meşhur bir fıkra vardır:

Kayserili bir patron muhasebe müdürü alacakmış. İnsan kaynakları departmanına bana en iyi 2 adayı bulana kadar siz görüşün ben elemelerden geçen son iki adayla ben görüşüp işe alacağım demiş… 


İnsan Kaynakları gerekli inceleme ve mülakatları yaptıkdan sonra en iyi iki adayı patron karşısına çıkartmış, patron adayları beraber kabul etmiş. Adaylara
“size tek bir soru soracağım, ona göre işe alacağım” demiş.Ardından “2+2 kaç eder” demiş. Adaylardan biri hemen atılmış “4 eder efendim” demiş. Patron diğer adaya bakmış, diğer aday “yanınıza gelebilirmiyim özel olarak cevaplamam lazım bu soruyu” diyerek patronun yanına gitmiş ve cevabı vermiş “Kaç etmesini istersiniz efendim” demiş… Tabiki işi kapmış.

Aslında Türkiye’deki ekonomik durumun ne olduğunu da anlamak zor değil. Burda Başbakan soruyor, danışmanlar  “Kaç etmesini istersiniz efendim” diyor.

Maalesef gerçekleri görmediğimiz gibi Balık hafızalı bir millet olduğumuz için de bazı gerçekleri yine hatırlayamıyoruz. 

Örneğin Uluslararası Para Fonu (IMF) raporuna göre  2012 de dünyanın 17.ekonomisiyiz diye böbürleniyoruz. Oysaki son 15 yıla bakalım hep bu sevilerdeydi Türkiye, ya 15 indi ya 18 inci… yani yıllara göre 1 basamak yükselmiş 1 basamak düşmüş. Anlatmak istediğim bu hükümentin kendi başarısı değil, eskiden beri süre gelen bir büyüklüğün sonucu daha doğrusu devamı…


Son bir dipnot:
Kişi başına düşen gayrisafi milli hasıla, ortalama yaşam süresi, yolsuzluk, cömertlik ve özgürlük gibi alanlarda değerlendirmelerin yapıldığı "2013 Dünya Mutluluk Raporu"nda En mutlu ülkeler sıralamasında  156 ülke arasında Türkiye 77.oldu. :)


1 comment: